Inhoudsopgave Retail in oorlog
Je kunt de hoofdstukken in willekeurige volgorde lezen. In de laatste hoofdstukken wordt de finale gespeeld. In vele hoofdstukken zullen de denkradertjes bij je worden aangezet. De schrijfwijze is - ondanks de complexiteit van de nieuwe wereld - luchtig en begrijpelijk. Onontkoombaar is echter dat er veel nieuwe woorden worden gebezigd, vooral engelstalige. Die worden achterin het boek in de uitgebreide begrippenlijst verklaard. Je kunt het boek hier bestellen, bij Ako, Bol, Bruna en Managementboek of één van de 2.600 boekwinkels in Nederland en Vlaanderen. Het ebook is te koop bij Amazon, iBooks en Kobo.
In 43 hoofdstukken komen in 392 pagina's alle belangrijke zaken voor producent, merk en retailer aan de orde. Retail gisteren, vandaag en vooral morgen. De verschillende kanaaltypen worden uitvoerig beschreven, de enorme variëteit in businessmodellen en de veranderende rol van wholesale. Verder veel aandacht voor het meerkanalenmodel, crossborder, fulfilment, de IT architectuur, virtual merchandising en de nieuwe organisatie die noodzakelijk is voor succes in 2020-2025.
Inhoudsopgave
- De Toekomst
- Het 40:60 model
- Rocket Internet
- De wilde frisheid van faillissementen
- Amazon, vriend of vijand?
- Durft retail van de hoge?
- Internet door de banenbril
- Het elfkanalenmodel
- To review or not to review
- De nieuwe leider in de voedselketen
- Geschiedenis van de retail
- Sesam open u
- Retail ontwikkelingen in de VS
- Mode in de hogedrukpan
- eBay
- Koning Koopje
- Het duivelse dilemma van het kanaalconflict
- On- en offline gaan samen
- Power to the brands
- De heerlijke marktwerking
- Kunnen winkels overleven
- Virtual merchandising
- Het zijn weer tijden voor globalisering
- Het internet der dingen
- De crossborder-avonturiers
- De rol van data
- Marketplace wordt retailer, retailer wordt marketplace
- De rol van het private label
- Marketplaces en de nieuwe businessmodellen
- Predictive en Pompeï
- Het beroerde kennisniveau in retailland
- De dictatuur van de marskramer
- Darwin en de retailer
- Symbiose tussen merk en retailer
- Sociale media
- Logistiek
- De middleware: Dossier hoofdpijn
- Fulfilment by Amazon
- Last mile en duurzaamheid
- De nieuwe modellen voor merk en retailer op rij
- De IT-architectuur
- De nieuwe organisatie
- Hoe pak je het aan?