Inhoudsopgave Retail in oorlog

Je kunt de hoofdstukken in willekeurige volgorde lezen. In de laatste hoofdstukken wordt de finale gespeeld. In vele hoofdstukken zullen de denkradertjes bij je worden aangezet. De schrijfwijze is - ondanks de complexiteit van de nieuwe wereld - luchtig en begrijpelijk. Onontkoombaar is echter dat er veel nieuwe woorden worden gebezigd, vooral engelstalige. Die worden achterin het boek in de uitgebreide begrippenlijst verklaard. Je kunt het boek hier bestellen, bij Ako, Bol, Bruna en Managementboek of één van de 2.600 boekwinkels in Nederland en Vlaanderen. Het ebook is te koop bij Amazon, iBooks en Kobo.

In 43 hoofdstukken komen in 392 pagina's alle belangrijke zaken voor producent, merk en retailer aan de orde. Retail gisteren, vandaag en vooral morgen. De verschillende kanaaltypen worden uitvoerig beschreven, de enorme variëteit in businessmodellen en de veranderende rol van wholesale. Verder veel aandacht voor het meerkanalenmodel, crossborder, fulfilment, de IT architectuur, virtual merchandising en de nieuwe organisatie die noodzakelijk is voor succes in 2020.

 Inhoudsopgave

  1. De Toekomst
  2. Het 40:60 model
  3. Rocket Internet
  4. De wilde frisheid van faillissementen
  5. Amazon, vriend of vijand?
  6. Durft retail van de hoge?
  7. Internet door de banenbril
  8. Het elfkanalenmodel
  9. To review or not to review
  10. De nieuwe leider in de voedselketen
  11. Geschiedenis van de retail
  12. Sesam open u
  13. Retail ontwikkelingen in de VS
  14. Mode in de hogedrukpan
  15. eBay
  16. Koning Koopje
  17. Het duivelse dilemma van het kanaalconflict
  18. On- en offline gaan samen
  19. Power to the brands
  20. De heerlijke marktwerking
  21. Kunnen winkels overleven
  22. Virtual merchandising
  23. Het zijn weer tijden voor globalisering
  24. Het internet der dingen
  25. De crossborder-avonturiers
  26. De rol van data
  27. Marketplace wordt retailer, retailer wordt marketplace
  28. De rol van het private label
  29. Marketplaces en de nieuwe businessmodellen
  30. Predictive en Pompeï
  31. Het beroerde kennisniveau in retailland
  32. De dictatuur van de marskramer
  33. Darwin en de retailer
  34. Symbiose tussen merk en retailer
  35. Sociale media
  36. Logistiek
  37. De middleware: Dossier hoofdpijn
  38. Fulfilment by Amazon
  39. Last mile en duurzaamheid
  40. De nieuwe modellen voor merk en retailer op rij
  41. De IT-architectuur
  42. De nieuwe organisatie
  43. Hoe pak je het aan?